Kartal’daki Başıboş Sokak Köpekleri…

Kediden, köpekten korkan beni nereye gitsem hemen bir kedi, köpek bulur. Gittiğim yeri burnumdan getirir. Elimde değil korkuyorum. Yanımda kızım varsa ona bu korkuyu aşılamayayım diye maksimum seviyede tepkisiz kalıyorum ama nafile bir şekilde korkum hissediliyor.

Apartmanımızın iki giriş çıkışı var. Apartman sakinlerimiz ellerinde yiyecek hem girişte hem çıkışta kedileri besliyorlar. Hele kedinin biri bizimle apartmna giriyor hemen kendini besleyen teyzemizin evine iniyor. Yakında kediyi apartman kapısını anahtarıyla açıp girerken görürsem hiç şaşırmayacağım. Kediye istediğin tepkiyi ver kaçmadığı gibi birde patileri ile sana saldırmaya çalışıyor.

Günlerdir eve giriş ve çıkışım bir sorun oluyor. Çünkü arsız kediyi geçtim şimdide apartmanın girişine koskocaman siyah bir sokak köpeği yerleşti. Eline yiyecek alan kediye verirken sokak köpeklerine de verdi. Köpek apartmanın kapısına gelmeye alıştı tabii.  Apartmanın kapısından dikkatsizce ya da hızlıca çıksan sokak köpeğinin üstüne basıp geçersin. Çünkü köpek yatıp uzanıyor kapının önünde. Evden çıkamıyorum. Eve giremiyorum. Kapıyı açmak için köpeğin üstünden uzanıp anahtarla kapıyı açacak yürek bende yok. Bende köpeğin yanından geçecek yürek bile yok.

Eve girmek için eve telefon ediyorum “kapıya gelin ben kapıdayım” diye. Ya da sokaktan geçen hiç tanımadığım insanlardan “bana yardım edin” diye ricada bulunuyorum. Dakikalarca apartmanın önünde sap gibi bekliyorum biri geçsinde bana yardım etsin diye. Kızımla dışarı çıkamaz olduk. Eve giremez olduk.

 Çocuk ister istemez etkileniyor. Ne zaman yatıp uyansa “annecim köpek saldırdı bana” diye rüyasını anlatıyor. Çocuk nasıl etkileniyorsa rüyalarına giriyor. Ki onun yanında köpek konusunu açmıyorum hatta eve giremediğimizi bile belli etmemeye çalışıyorum.

Çözüm olarak herkesin aklına gelen çözüme başvurdum. Belediyemize şikayetimi ilettim. Maalesef henüz Kartal Belediyesi’nden kimse dönüp cevap vermedi. Neyi bekliyorlar anlamış değilim. Köpek bize saldırınca mı, acil bir durumda evden dışarı çıkamadığım için çocuğuma zarar gelince mi ya da sokaktaki insanların “köpek yüzünden eve giremiyorum” ricamı yanlış anlayıp beni rahatsız edince mi çözüm bulacak Kartal Belediyesi merak ediyorum…

Eminim Kartal’daki başı boş gezen köpekler ile ilgili onlarca şikayet alıyorlardır. Ama kesinlikle ilgilenmediklerini ve şikayetleri ciddiye almadıklarını düşünüyorum. Çocuğumu parka götüremiyorum. Kartal merkezdeki bütün parklarda sürüler halinde gezen başı boş sokak köpekleri var. Üstelikte koskocamanlar. Çocuk parkında bir anda kayakların altında, salıncakların yanında üç-beş köpek oluyor. Hadi ben korkuyorumda rahatsız oluyorum diyordum. Bütün anne-babalar bir anda çocuklarını alıp güvenli bir ortama geçme çabasında oluyorlar.

Kartal Belediyesi, park ve sokaklarda sürüler halinde gezen sokak köpeklerine çözüm bulmanızı istiyorum. Okul giriş çıkışlarında öğrencilerin güvenliğini sağlayan uygulamalarınız gibi sokaklarda güvenle gezebileceğim ortamlarıda sağlamanızı vatandaş olarak sizden istiyorum.

GENEL kategorisinde yayınlandı. 2 Comments »

2 Yanıt to “Kartal’daki Başıboş Sokak Köpekleri…”

  1. Erdal Says:

    Berra hanım öncelikle sokak hayvanları sandığınız kadar vahşi canlılar değillerdir içiniz rahat olabilir, zira ben daha önce beni hiç tanımayan kocaman bir köpeği sahiplendim, şu anda beni dünyadaki herkesten çok seviyor ve koruyor. Bahsettiğiniz kediden zaten korkmanıza gerek yok kedilere siz zarar vermeden size zarar vermeleri pek ihtimal dahilinde değil bu konuda da içiniz rahat olsun, ama kedi size saldırsa siz ne tepki verirseniz siz kediye saldırınca da kedinin aynı tepkiyi vermesi kuvvetle muhtemeldir. Bu tepki dövüş ya da kaç tepkisidir. Apartmanın önündeki kuçu ile ilgili de, köpekler bir alan belirler ve o alanı sahiplenirler bu alanı daha önceden sahiplenmiş olduklarını gördükleri insan, kedi ve köpeklere saygı gösterirler, sizin o alanın sahibi olduğunuzu biliyordur korkmanıza gerek yok. Bahsettiğiniz sokak hayvanları tıpkı bizler gibi yaşamaya çalışmaktalar ve durduk yerde size saldırmayacaklardır içiniz rahat olabilir. Hatta köpek sizin binanızı ve bölgeyi sahiplendiği için ileride o bölgeye gelecek olan başka köpekleri uzaklaştıracak sizi köpeklerden koruyacaktır.Uzun süreler köpek beslemiş biri olarak söyleyebilirim ki köpeğin orada bulunma nedeni oradan yemek bulmuş olması değil sevgi bulmuş olmasıdır. Kediler (Kedi de beslemişliğim vardır ) sürü hayvanı olmadıkları için yemek için gelebilirler ancak köpek sadece yemek verildi diye bir bölgeyi sahiplenmez, koruması gereken bir şeyler olmalı. İşte hayvanın koruması gerektiği şey sizin binanız. Hayvan korkunuzu yenmek için internet den hayvan forumlarını ve kedi köpek sahiplerinin yaşadıklarını okumanızı kapınızın önündeki kuçu ile de tek taraflı olan korkunuzu yenmek için bir kaç defa yemek vermenizi öneririm. Henüz yemek vermeden bile başını okşarsanız size ne kadar şımarıkça sevgi gösterileri yapacağını göreceksiniz ille de ısırılmayacağınıza emin olmak istiyorsanız (Ki bunu yapacak olsa çoktan yapardı) ona yemek veren komşunuzla birlikte bir gün yemek verin başını okşayın. Çocuğunuz için ise çocuklar genelde aileleri nedeni ile hayvanlardan korkarlar, siz hayvanlardan korkmaz onları severseniz çocuğunuzun da korkularının azaldığını göreceksiniz. Yoksa eminim ki kızınız bu korkuları bilmeyecek kadar ufakken gördüğü kedilerin peşinden paytak paytak koşmuştur :). Komşunuzun yaptığı ise takdir edilecek bir davranış keşke bu tip iyi niyetli yardımları daha fazla yapacak bilinçte insan olsa ve belediyeler hayvanlara sahip çıksa. Eminim ki sokak hayvanları da bizlerde çok daha mutlu olurduk…

    • ulku Says:

      teşekkür ederim zaman ayırıp uzun uzun tecrübelerinizi paylaştığınız için… elimden geleni yaptığımı bilmenizi isterim… Ben artık iflah olmaz bir korkağım… tek düşüncem hayvanlardan korkumu kızıma aşılamamak…


Yorum Yapın

