Birinci Sınıflara Uyum Programı Başladı…

İlköğretim birinci sınıf ve anaokulu öğrencilerinin okula alışmalarını kolaylaştırmak için düzenlenen ”Uyum Programı” bugün başladı.

Öğrenciler anne- baba ya da bir büyüğünün elini tutmuş okula gelmişti. Okulun bahçesinde şaşkın gözlerle etrafa bakıyorlardı. Daha önce anaokulu tecrübesi olanlar yanında ilk defa anne-babasını bırakıp sınıfa girecekler vardı. Kimi okul üniformasını, kimi en temiz en cici elbisesini giymişte gelmişti yeni okuluna. Kimbilir günlerdir ne heyecanlar yaşamışlardı?

Geleceklerini değiştirmeye gelmişlerdi. Yalnız kendi geleceklerini değil ülkemizin geleceğini de değiştirmeye gelmişlerdi.

Öğretmenleride heyecanlıydı. İlk defa birinci sınıf aldığımda ne olacağını bilmediğim için heyecanlandığımı sanıyordum. Meğer değilmiş. Her yıl bile birinci sınıf okutsan yine o heyecan yaşanıyormuş.

Birinci sınıfını benim okutmadığım yani ara sınıflarda aldım. Birinci sınıftan, beşinci sınıfa kadar okuttuğum sınıflarım öğretmenliğimin en keyifli, en gurur verici tarafıdır. Bu benim üçüncü birinci  sınıfım. 16. yılımdayım ve bitişik eğik el yazısı yöntemi ile ikinci defa birinci sınıf okutacağım.

Bugün velilere en değerli varlıklarını bana emanet ettiklerinin bilincinde olduğumu söyledim. Öğretmen olağanüstü malzemeden oluşan hamuru alır. Başlar sevgiyle, şefkatle ve bilgisiyle yoğurmaya. Çocuğun kendine güvenen, girişken, sorumluluk sahibi bir birey kıvamına gelmesi için uğraşır.

Bugün sınıfa girdiğimizde hayatlarını değiştirmek isteyen ülkemizin geleceği çocuklarla, onların hayatlarını değiştirmek isteyen öğretmenleri bir araya geldik… Başladık biz olmaya… 1/ E dediler bize. Biz olduk…

Velileri uyum programının veli eğitimi için tiyatro salonuna gönderdik. Biz baş başa kalınca çikolata ikramlarını yaptım. Hoşgeldiniz dedim. İsimlerini yazdığım yaka kartlarını nazar boncuklu iğnelerle  yakalarına astım..  Okulu gezdirdim.

Ama onlar ders yapmak istediler… Öğretmenleri şarkı söyletti. Ama “biz ders yapmak için okula geldik” dediler. Öğretmenleri gülümsedi.

Ne güzeldir bu yaştaki çocuklar. Masumdurlar. Yalan dolan bilmez, içlerinden geçeni kıvırmadan söylerler.  Espri yaparsın anlamazlar ya da çok azını anlarlar. Birde espriyi açıklarsın. Ama olsun yine de masumlar. Keşke herkes çocuk masumiyetini koruyabilse(ydi.)

Bugün başlayan  eğitim-öğretim hayatınız hepinize başarı getirsin miniklerim…

2011-2012 Eğitim ve Öğretim Yılı hepimiz için çok güzel geçmesi dileği ile…

(NOT: Birinci sınıf öğrencileri için el kaslarının gelişimi çok önemlidir. Daha önce paylaştığım el kaslarını geliştirmek12 ve  yazılarıma tekrar göz atmanızı tavsiye ederim.)

1/E, İLKÖĞRETİM kategorisinde yayınlandı. Leave a Comment »

Yorum Yapın

