Tatil Kritiği…

Eve döndük. Çok keyifli bir yaz tatili geçirdik. Üç yıldır yaptığım en dinlendirici tatildi. Çocuklu evde anne-babadan başka bir büyüğün olması inanılmaz bir rahatlıkmış. Berrasu doğduğundan beri ilk defa biraz rahat davrandım. Berrasu’nun bazı sorumlulukları geçici olarak üstümden kendiliğinden gidince rahatladım.

Berrasu sabah erkenden uyanmaya devam etti. Her sabah uyanır uyanmaz anneannesine “ennenne kalk ben acıktım.Kahvaltı hazırla” ültimatomunu verdi.

Anneannesi her sabah itirazsız hemen kalktı Berrasu’suna mükellef kahvaltılar hazırladı.

Ennenne saçımı tara. Ennenne beni giydir. Ennenne bana banyo yaptır. Ennenne bana balon şişir. Ennenne benimle oyna. Ennenne bana kitap oku. Ennenne beni uyutma ama bana kitap oku….. Hiç bir şey istemese bile durduğu yerde günde beş yüz bin kere ennenne, ennenne diyordu.

Anneme de Allah bir sabır vermiş. Bir kere itiraz et, bir kere duymamazlıktan gel. Yok annemde “hayır” diye bir kavram kelime yok. Sabırla ve gülümseyerek en abuk sabuk isteklerini bile dinleyerek ya yaptı ya da ikna etti. Berrasu nerdeyse bir ay boyunca benden birşey istemedi.

Babam zaten Berrasu’dan başka kimseyi görmüyor ve özlemiyor. Varsa yoksa Berrasu. Birlikte bahçelerde gezdiler. Birlikte iş yaptılar. Beroşun ruhunda Heidi ruhu varmış. O dönüm dönüm bahçelerde ben gezmeye yoruldum ama o yorulmadan oturmadan dedesiyle gezdi. Bahçede gezerken de ikiside susmadan sürekli konuşarak geziyorlar. Ne çok birbirlerine anlatacakları varmış.

Berrasu Malatya’da çok fazla sayıda insanla iletişime geçince konuşması daha da gelişti. Özgüveni yüksekti daha da özgüven kazandı. Temiz hava, doğal-organik gıdalar, bol toprak, temiz su, bol arkadaş, bol hoşgörü ve sevgi, hepsi bir araya gelince çocuğun yemek yemesi bile değişti.  

Deniz tatili, memleket tatili, ramazan-iftar-sahur, bayram derken sayılı günleri bitirdik ve eve döndük.

Gelecek yıl ki tatile kadar depoladığımız enerjiyi kıdım kıdım kullanmaya başlayacağız… Allah herkese sağ salim eve dönmek nasip etsin…

GENEL kategorisinde yayınlandı. Leave a Comment »

Yorum Yapın

