Berrasu Hastalandı…

Tatil dönüşü evde küçük böcekler görünce hemen bir ilaç firmasına evi ilaçlattık. Bütün evi baştan aşağıya resmen yıkamak zorunda kaldım. Hayatımda bu kadar zor bir temizlik yaptığımı hatırlamıyorum. Cumartesi günü ben sadece mutfağı temizlemeye çalıştım ama bitirmem imkansızdı. Temizliğe gelen kadıncağız ne yapacağını şaşırdı.

Cumartesi günü Berrasu ilaçlı evde bulunmasın diye babaannesine götürdük. İlk defa babaannesinde biz olmadan kaldı. Kuzusu hiç zorluk çıkarmamış bu da beni çok mutlu etti.

Pazar günü agzım acıyor dedi. Birkaç öksürüp hapşurdu. Pazartesi günü de ben okula gidip eve döndüğümde yine ağzım acıyor dedi. Uyuttum. Uykusunda ağlamaya başladı. Boğazım ağrıyor deyince hastaneye götürdüm

Hastaneye henüz gelmeden minibüste bir kustu ikimizin de üstü başı battı. O anda ne yapacağımı neye üzüleceğimi şaşırdım. .

İlk defa kustuğu için “Anne kustum, anne kustum diye avaz avaz ağlamaya başladı.

Minibüste insanları rahatsız ettik arabanın içini batırdık.

Üstümdeki bembeyaz kıyafet baştan aşağıya yemek atıkları içinde kaldım.

Çocuk kustuğu için elim ayağıma dolaştı. Korktum…

Yakacık Çocuk Hastanesi’nin kapısında ki güvenlik hemen su getirdi, lavaboyu kullanmamızı sağladı. Çok teşekkür ederim. Ben bile teklif etmeden yardımcı olmaları inanılmaz mutlu etti. Hatta çıkışta hemen taksi çağırmak için koşturdular.

Çok büyük tesadüf acildeki nöbetçi doktor kuzenimdi. Yani Berrasu’nun çocuk doktoruydu. Muayene etti, zatürreden şüphelendi röntgen çektirdi.  Ciğerlerde çok fazla balgam birikmiş. Birkaç ilaç yazıldı, reçetemizi alıp hastaneden çıktık.

Taksiden indik. Karşıdan karşıya geçeceğimiz ışıklarda Berrasu kustu, karşıya geçtik yine kustu. İlaçları aldık eve gittik. Birşeyler yedirdim ilaç içirdim yine kustu. Hemen doktoru aradım. “Yemek yedirmek için zorlama az birşey yesede ilacını ver” dedi. Az birşeyler daha yedirdik. Antibiyotiğini verdim. İlacı vereli on dakika oldu derken yine kustu. Öyle böyle kusma değil.

Hemen kardeşim Uğur hastaneye götürdü. Doktor Ceyda Kapıcıoğlu sıvı kaybı olmasın diye serum artı  serum yolu ile antibiyotik verilsin dedi.

Serum yolu açılırken ve açıldıktan sonra saatlerce “eve gidelim” diye ağladı.  Gecenin geç saatlerinde eve döndük. Yavrucak perişan oldu. Ağlamaktan helak oldu.

Bugünde antibiyotik iğnesi yaptırdık. Meğer antibiyotik iğnesi yakarmış. Çocuk saaterce “anne bacağım acıyor” diye ağladı.

Çocuğumun ağlaması acı veriyor. Bir de ona iğne yaparlarken elini ayağını tutmak çok dokunuyor.

Biraz ateşi var. Sık sık su içiriyorum. Biz hastaneydeyken dünya kadar çocuk geldi, gitti. Meğer karın ağrısı, kusma, ishal, baş ağrısı ile başlayan salgın varmış. Cumartesi günü babaannede diğer torunlar da vardı. Kuzeni Yağmur’da birkaç gün önce aynı rahatsızlığı geçirmiş. Demek oluyor çocuktan çocuğa bu hastalık hızlıca yayılıyor.

Allah kimseye dert vermesin hele hele çocuklara hiç dert vermesin. Sağlığımızdan daha kıymetli hazinemiz yok.  Herkese sağlıklı günler...

BERRASU ADA kategorisinde yayınlandı. Leave a Comment »

Yorum Yapın

