Eski Hastalıklarım… Yeni Hastalıklarım…

Malatya’ da gezmelere, iftar davetlerine devam ediyoruz. Berrasu’nun keyfi yerinde. Allah bozmasın. Çok kalabalık bir ailede büyümediği için çekingenlikleri vardı. Özellikle girdiği toplumu çok inceliyor ve alışması biraz uzun sürüyor. Dr. Karp’ın deyimi ile temkinli çocukdur Berrasu. Malatya’ da çekingenliğini azalttı. Belki yaş itibari ile belki de kalabalığın etkisi ile.

Son günlerde sağlık sorunlarımla ilgileniyorum. Uzun süredir var olan birkaç rahatsızlığımın aşamalarını göreyim isterken yeni rahatsızlıklar da ilave oldu.  

Birkaç yıl önce tiroidimde nodül olduğu belirlenmişti. Anneminde ameliyatını yapan Prof. Dr Mete Düren’in hastası oldum. Mete Hoca çok değerli doktordur.  Kızımın doğumundan sonra boynumda bazı değişiklikler hissetmiştim. Mete Hoca’nın uygun gördüğü bir uzmana iğne biyopsisi yaptırmıştım. Sonuç temizdi ve ilacımı kullanmaya devam ediyordum.

Bir süredir bazı değişiklikler hissediyordum. Ama zaman bulup tahlil yaptıramamıştım. Hazır Malatya’dayken hastane işlerimi halledeyim diye düşündüm. T3,T4 ve TSH testimi yaptırdım. Sonuçlar hiç iç açıcı değil. Kan değerlerim üst limitlerin çok çok üstüne çıkmış. Ultrason sonucum daha da olumsuz. Tiroidimin sağ lobundaki nodül her yeri kaplamış. Mete Hoca ile mail yolu ile haberleştim. Nodülümün büyüklüğünden dolayı ameliyat olmam gerektiğini belirtti. Tatil dönüşü  ameliyat olacağım. Tek nodül olduğu için kanser riski olduğunu da biliyorum. İnsan kendine kötü şeyleri konduramasa da aklımdan geçmiyor diyemem. Beni korkutan küçücük çocuğumun olması. Berrasu’yu hiç kimse benim kadar sevemez ve koruyamaz gibi bir duygu yaşıyorum. Eminim bütün anneler bu duyguyu yaşıyor ve beni anlıyordur.

Yine yıllardır devam eden bir diz ağrısı sorunum vardır. Yedi-sekiz yıl önce hastaneye iğne olmaya gitmiştim. Sedyeden inerken bacağımı bir anda boşluğa atmıştım ve dizim ters dönmüştü. Dizimde ciddi bir zedelenme olmuştu. İlk gittiğim doktor ameliyat demişti. Ameliyat lafını duyunca hemen ortopedi konusunda çok iyi bir doktor olan Gönenç Kapıcıoğlu’na gitmiştim. Gönenç Bey kızımın çocuk doktoru Ceyda Emeksiz Kapıcıoğlu’nun eşi. İşte doktor farkı diyeceğim. Gönenç Bey ise dizlik, istirahat ve eskisine göre biraz daha dikkatli olursam düzeleceğini söylemişti. Ki dediği olmuştu.

Berrasu’nun emeklemeye başladığı dönemde onunla emeklemece oynadığım sırada dizimi yine zedelemiştim. İki yıldır da sık sık diz ağrısı yaşıyorum. Yine ağrılar çoğalınca gititğim Özel Mavi Nokta Hastanesi ortopedi doktoru emarımı çektirdi. Dizlik, hareketler ve sürekli sabit ayakta kalmayarak ağrılarımın azalacağını anlattı

Dedim ya hastalıklarla uğraşıyorken bir de yenisi eklendi. İki gündür sırtımın solu ile böbrek boşluğumda bir ağrı vardı. Dün gece sahurda iyice çoğaldı. Sabah doktora gittim. Kan tahlili, akciğer röntgeni ve ultrason verdi. Yarın ultrasonla bakılacak. Bakalım hala devam eden bu ağrının nedeni neymiş.

Check-up yaptırıyorum da diyebilirim. Tatil dönüşü kadın hastalıklarından iki yıldır ertelediğim bir ameliyatım olacaktı. Şimdi bir de tiroit ameliyatı haberi geldi. Allah herkese sağlık versin.

(NOT: Berrasu yatacak kalkacak sabah babası Malatya’ya gelecek diye çok mutlu yattı. Kaç gündür yemek masasından beni kaldırıyor. Sen o sandalyeden kalk Volkan gelecek, Uğur Dayı gelecek onlar oturacak. Sen kendine başka sandalye al diyordu.)

GENEL kategorisinde yayınlandı. 2 Comments »

2 Yanıt to “Eski Hastalıklarım… Yeni Hastalıklarım…”

  1. devrim Says:

    Ülkü Hanım çok üzüldüm çok çok geçmiş olsun Allah yardımcınız olsun inşallah Kötü şeyler düşünmeyin hep iyi şeyler olsun inşallah…….

    Devrim ( Ada’nın annesi)

    • ulku Says:

      Teşekkür ederim Devrim Hanım…
      Tatil sonrası doktor kontrolüm var. İnşallah güzel haberler veririm…


Yorum Yapın

