Deprem Önlemleri ve DASK…

Yıllar önce Marmara depremini İstanbul’da yaşadığımda kulağımdaki uğultuyu asla unutmayacağım diyordum. Zamanla ne uğultu kaldı, ne de o anda yaşanan kadar korku. O gün sevdiklerini kaybedenlere Allah sabır versin. Hayatını kaybedenlere de Allah rahmet eylesin.

Gazete ve televizyonlarda “büyük deprem yakında” haberini duyunca hemen telaşlanıyorum. Arada bir olan küçük depremleri de hissedince birkaç gün “büyük bir deprem olsa ne yapardım” diye paniğe kapılıyorum.

Volkan yıllardır “Ülkü bir deprem çantası hazırla der. Her işi sağlama alan ben bir tek onu hazırlamadım. Belki de bilinç altımda yatan bir sebep vardır. O çantayı hazırlamak bana korku veriyor.

Depremle ilgili aldığımız önlemler o kadar az ki saymaya bile başlamadan bitiyor. Eğitimli bir insan olarak deprem bilincimin bu kadar düşük olmasından aslında içten içe de utanıyorum. Depremden korkuyorum ama önlem almıyorum. Büyük kocaman utanılacak bir çelişki.

° Deprem yönetmeliğine göre yapılmış bir binada oturmuyoruz.

° Dolaplarımız duvara monteli değil.

° Deprem çantası hazırlamamışım.

° Aklımda yalnızca  “deprem anında  evin içinde güvenli şekilde nerelerde beklerimplanım var. (panik olmazsam eğer Onu da ne kadar uygularım samimiyetle söyleyeyim hiç bilmiyorum.

° Bir tek sigorta yaptırmışız. Ev- eşya -deprem sigortası.

Tarih 17 Ağustos olunca tabiki deprem aklıma geldi. Özlem Denizmen’in bloğunda da deprem sigortası ile ilgili aydınlatıcı yazıyı görünce hemen kendi eleştirimi de yazıya döktüm. Sizler deprem önlemleri neler aldınız bilmiyorum, kendi eleştirinizi içinizden ya da sesli yapın. Özlem’in DASK ile ilgili yazısını okuyun. Bir yerden deprem bilinci oluşturmaya başlayalım.

Ülkemizin deprem bölgesinde olduğu bilgisini  içselleştirmemişim ki hiç bir koruyucu önlem almamışım. Kendime çok kızdım. Tatil dönüşü ilk işim deprem çantası hazırlamak ve evdeki mobilyaları duvara sabitletmek olacak.

Allah kimseye deprem felaketi ve başka felaketler yaşatmasın.

GENEL kategorisinde yayınlandı. 2 Comments »

2 Yanıt to “Deprem Önlemleri ve DASK…”

  1. Kocan Says:

    Eyvah, duvara montaj ha…ayvayı yedik-))))))

    • ulku Says:

      Hem kendimizi hem de Berrasu’yu biraz koruyacağız… ayvayı yerken-))


Yorum Yapın

