SUSADIM…

Bugünlerde bana nasılsın diye sorarsanız tek bir cevap alırsınız. Susadım.İftardan önce kesinlikle aklımdan yemek geçmiyor. Acıktığımı bile hissetmiyorum. İftara 2 saat kala artık dayanamadığım bir susuzluk yaşıyorum. Sıcaklarda oruç tutmak çok zor geliyor. Annem iftar için çeşit çeşit yemek hazırlıyor. Benim için en değerlisi soğuk su, soğuk cacık. İki gündür nerdeyse cacık benim tek yemeğim oldu diyebilirim. O kadar çok su içiyorum ki bugünlerde Malatya’da bir su sorunu yaşanırsa hiç şaşırmayın. İftardan sonra da en fazla Berrasu’ya bir iki kitap okuyorum. Halsiz mi halsiz Bezgin Bekir tiplemesi gibi oturup yatıyorum.

Berrasu’ ya bugün bir yalancı havuz yaptık. Evde yıllardır kullanılmayan büyük bir leğen vardı. İçine su doldurduk. Balkon çoookkk sıcak olduğu için, banyoda bir saate yakın su içinde oynadı. Suyun içinde kum kovası, küreği ile ayakları buruş buruş olana kadar oynadı. Elleri ve ayakları su ile buruşunca buruş buruş oldum diyor. Yaşlandığını sanıyor.

Berrasu yaşı itibari ile sürekli soru soruyor. Niye, niçin sorularının sonu gelmeyecek kadar uzayabiliyor. Her sorusunu sakince dinliyoruz ve cevaplandırıyoruz. Bazen cevabı yeterli bulmayınca hemen evdeki başka kişilere soruyor.

Sabah ben yatarken anneannesi ile birlikte kayısı çekirdeği çıkarıp kayısı reçeli yapmışlar. Kayısı ile ilgili onlarca soru üretmiş. Anneannesi akşam için kuzu ciğeri doğramış. En son ben uyurken beni saçlarımdan tutup uyandırdı. “Anne kuzu ne” diye sordu. Uykulu uykulu konuyu bilmeden birşeyler cevaplandırdım. Az sonra” kuzu ciğeri ne” diye geldi. Daha sonra “kuzu ciğeri ne olacak” diye geldi. Bende artık o kadar saçımın çekilmesine ve sıcağın etkisine uyku muyku kalmadı.

Bu ayki Meraklı Minik Dergisi’ni hazırlayanların eline sağlık. Ören’ deyken aldığımız dergiyi bugün  ilk defa inceleme fırsatı bulduk. Ören’ de Pino’ nun hazırladığı maskeyi yapmıştık. Hem deniz tatilinde hem de evde maskeyi severek kullanmıştı.  Meralı Minik Dergisinin yaz dergilerine bayılıyorum. Kış aylarında derginin içeriği biraz daha ağır oluyor. Yaz dergisi tam yaz sevimliliğinde.

BERRASU ADA kategorisinde yayınlandı. Etiketler: . Leave a Comment »

Yorum Yapın

