BERRASU’DAN İNCİLER… Soğuk Şey…

Alışverişten eve milyon tane abur cuburla dönmeyiz. Hele Berrasu’ya örnek olmak adına neredeyse jelatinli, janjanlı abur cubur ürünlerden hiç bir şey almayız. Tatilde şeytan dürttü külah dondurma sevmemize rağmen, iki paket dondurma aldık. Plaja gelince hemen erimeden yemeye başladık. Biz paketi açınca bile Berrasu ilgilenmedi aslında. “Gel sana ne vereceğim” dedim  ve çağırdım. Dondurmamdan birkaç defa yalamaya başladı. Hoşuna gittiğini anladım. Dondurmamı bitmesine yakınken kendine verdim. Çubuğu tutup yedi, yaladı.

Geçen yıl sık sık boş kornet alıp yediriyordum. Bu yıl da güvendiğimiz bir pastaneden kendime dondurma alırken kornetin içine bir tatlı kaşığı kadar dondurma istiyorum onu yiyordu. İlk defa pakette başka dondurma yedi. Ama adına dondurma bile demedik.

Aradan biraz zaman geçince

– Anne o soğuk şeyden bana ver.

– O soğuk şeyden kalmadı kızım.

– Hayır o soğuk şeyden ver.

– Kalmadı….

– Hayır ver…

– Baba git marketten soğuk şey al gel…

.

.

.

 Ağlamaya başladı.

Babası hemen arkadaki cafeden bir paket dondurma aldı getirdi.

Resimlerde gördüğünüz Berrasu’nun ilk defa  paket dondurma yerken ki keyfi…

Bu arada plaj komşularımız da Berrasu’nun keyifli keyifli dondurma yemesini izlediler ve güldüler.

-Babacı cafeden mi aldın?

– Hayır kızım marketten aldım.

– Market çok uzak demi anne

– Evet çok uzak kızım…

– Soğuk şeyde çok uzakta markette satılıyor demi anne…

– Evet kızım soğuk şeyde uzakta. Markette satılıyor…

Babasının markete gitmeden dondurmayı arkadaki cafeden aldığını anladı . Anne-baba marketten aldık diyor. Bir karışıklık var çözmeye çalışıyor aklı sıra… Yakınlarda satılıyorsa hemen bir tane daha isteyecek…. Seni uyanık seni.

(NOT 1: Okula başlayınca yasakladığım, tadamadığı her türlü yiyeceği yiyeceğini adım kadar iyi biliyorum. Arkadaşları ikram edecek ve öğrenecek. Nereye kadar kontrol edeceğim yediklerini. Alamadığı için değil, almak istemediği için yememeli. Sağlıklı beslenme bilinci oluştuğu için de almamalı. Zor ama imkânsız değil. Bir tek benimle olmuyor. Benden gizlice “çocuğun canı çekti bir kereden bişey olmaz” diyen büyükleri durdurmak zor. Çocuk zaten tatmamış canı nasıl çeksin ya… Evet, görür, heveslenir, merak eder. Sen büyüksün çocuğu çok seven büyüğüsün. Kolayı seçmek yerine, anlat faydalı olmadığını.)

(NOT 2: Berrasu’nun büyükleri Allaha şükür beni ve kurallarımı anlıyorlar. Sevgi, dayanamadık, bir kereden bişey olmaz vs adı altında kurallarımızı yıkmaya kalkışmıyorlar. Teşekkürler…)

BERRASU ADA kategorisinde yayınlandı. Etiketler: , . Leave a Comment »

Yorum Yapın

