MAYO, GÖZLÜK, TAMİRCİ SETİ

Hafta sonu tatile gideceğiz. Tatil öncesi alışveriş yapmamız gerekiyordu.

MAYO: Berrasu’ya tatilde rahat rahat giyebileceği şortlu bir bikini/mayo ve gözlük almaya gittik. Mayo konusunda geçen iki yıl rahattık. Bez kullanıyordu. Kullandığı bez markasının mayo bezleri de satılıyordu. Havuzda, deniz kenarında Huggies mayo bezlerini kullanmıştık.

İlk bikinisini aldığımızda 9 aylıktı. Tatilde üst bikinisi ve bez mayosunun üstüne giydirdiğim alt bikinisi ile çok şekerdi. Bu yıl tuvalet eğitimi almış bir kız çocuğu olarak rahat kullanımlı mayo/bikini ihtiyacı vardı. Yetişkinlerdeki gibi şortlu bir altı olsun istiyordum. Aradığım özelliklerde bir mayo ve bikini bulamadım.  Birçok hem mayo markasına hem de çocuk mağazasına bakmamıza rağmen şortlu altı olan bikini bulamadım. Aramaya devam edeceğim.

Havalar güzel olunca sık sık Viaport alışveriş merkezine gideriz. Özellikle alışveriş öncesi Berrasu’yu oyun parkında doyasıya oynatıyoruz. Göldeki ördekler, kuğular ilgisini çekiyor ama tavus kuşları henüz ilgisini çok çekmedi. Atlar ve gün geçtikçe çoğalan hayvan türleri ile doğadan da uzaklaşmamış oluyoruz.

İlk yıllar açılan bölümlere daha çok alışmış olacağız ki birçok çocuk mağazası daha açılmış ve ben fark etmemişim. Bugün fark ettiğim bazı çocuk mağazaları 6-7 ay önce açıldıklarını söylediler. Sizlerde duymamış ya da benim gibi sık sık gitmenize rağmen görmemiş olabilirsiniz. Chicco, Joker, C&A, Kifidis, E-Bebek, Toyzzshop gibi birçok markanın mağazası da otel olan tarafın uzantısına açılmış haberiniz olsun.

GÖZLÜK: Diğer ihtiyacı da gözlüktü. Aslında ne kadar kullanacak hiç bilmiyorum Ama benim güneş gözlüklerimle fazlaca ilgileniyordu.

Anne güneş gözlüğünü tak.

Berde de büyüyünce güneş gözlüğü takacak.

Anne Berde’ye göre küçük gözlük var mı? (Sokakta çocuklarda gözlük görüyor ama illada isterim diye tutturmuyor.)

Herhangi bir yerden bir gözlük almak istemedim. Birkaç yere baktım hatırı sayılır fiyatları vardı. 32 aylık çocuğun gözlük taşıma sorumluluğunu ne kadar alacağını da bilmiyorum. Herhangi bir yerden gözlük alıp çocuğun gözlerini de bozmak istemedim. Optiklerde baktığımız gözlüklere söylenen çok büyük rakamlardan sonra Chicco’da bulduğumuz güneş gözlüğünü hemen aldık.

Gözlük alındı ama göze takılmadı. Kafaya saçın üstüne takıldı.

– Anne bak Berde’de anne gibi oldu.

LİSTE DIŞI ALIŞVERİŞ: Birde bugünkü alışveriş listemizde olmayan ama uzun süredir almak isteğimiz bir ürün aldık. Tamirci seti. Berrasu’nun Tv’de sınırlı sayıda izlediği programlarından biri Tamirci Manny. Onun etkisi olsa gerek tamire çok meraklı.

Daha önce burada paylaşmıştım organik pazardaki Gel-Oyna standından tamirci seti almıştık. Berrasu eve gelince “squiz yok” diye istememişti geri iade etmiştik.

Geçenlerde arkadaşım Tuğba’nın önerisi ile sökülüp takılan bir oyuncak araba almıştım. Tamirci setini unuttu diyordum. Bugün oyuncak mağazasında Tamirci Manny setini görünce sanki en yakın arkadaşlarını görmüş bir insan edasıyla ” Squizzzzz, anne squiz, anne ….. , anne …...,”  (adlarını ben bilmiyorum Berrasu söylüyor) dedi. Tamirci setini tuttuğu gibi aldı kasaya götürdü. “Biz hep bunu arıyorduk” dedi.

Kasaya giderken kendinden küçük bir çocuk bunun elindekine el uzattı.

Hayır o menim. Sen dümdüz git orda bisürü Tamirci seti var diye ultimatom verdi. Çocukta sanki anlamış gibi koşarak gitti.

Anne de bir kurtuluş yolu aradı. “Baba yanımızda yok” kızım dedim Berrasu koşarak mağazadan çıktı. Dışarıda bankta oturan babaya;

Baba gel, baba gel, Vookan gel Tamirci setini alıyoruz diyerek babanın elinden tutup getirdi.

Baba gelince zaten değişen bir şey olmayacağını bilen anne ödemeyi yapmıştı.

(NOT: Berrasu’nun oyun grubu arkadaşı Ece bir yıldan daha fazladır gözlük kullanıyor. Yavrucak kaç defa da ameliyat oldu. Biz daha güneş gözlüğünü taşımakta zorlanır mı diye düşünüyoruz. Ecemiz her gün gözlük takma sorumluluğunu aylar önce aldı. Küçücük güneş gözlüğü deneyimimizden Ece’nin yaşadıklarının ne kadar BÜYÜK BİR BAŞARI olduğunu anladık.)

(NOT 2: Volkan dünya tatlısı insandır ama hayır ı yoktur.  Hele ki söz konusu para ve alışverişse asla HAYIR ı yoktur.  “Al Ülkü, bak bunu da al” dışında tek bir defa da “hayır alma” sözünü duymamışımdır. Bu da beni gıcık ediyor. İyilik yaranmaz zaten. O bana al deyince alacağım varken bile almam. Belki de bu bir taktik. Ülkü’yü alışverişte “al” diyerek durduruyor.)

BERRASU ADA kategorisinde yayınlandı. Etiketler: , . 2 Comments »

2 Yanıt to “MAYO, GÖZLÜK, TAMİRCİ SETİ”

  1. Özlem Says:

    Tamirci Manny setini nereden aldınız. Biz bir türlü bulamadık…

    • ulku Says:

      Viaporttaki Toyzzshop ya da Joker’den aldık. İki tane Tamirci Manny seti varmış. A ve B diye. birinde tornovidalar ve metre varmış. Bizimkinde squiz ve testere falan var. Açıkcası almanı pek tavsiye etmem. Daha önce organik pazardan tahta tamirci seti almıştım ve geri iade etmiştim.. Onda vidalamak için aparatlar ve vidalama yerleri vardı. Bunda yalnızca aletler var. Birde alet kutusu oluyor. Berrasu alınan oyuncaklarla doyasıya oynar. Öyle kolay kolay bırakmaz. Çoookkk istediği bir setti. Heyecanla aldı. Açtı. Aletleri inceledi. Bu bişey yapmıyor dedi. Tatil dönüşü belki ilgisini çeker diyordum. Bugün aldı masanın altına koydu…. 30 TLye yazık oldu.


Yorum Yapın

