TATİL LEGOLARI YAPIMI

Evde atılacak bir sürü karton ve kutu birikiyor. Tam atacakken bununla Berrasu’ya bir çalışma yaptırırım fikri aklıma geliyor. Boş kutuyu hemen alıp bir yerlere istiflemeye başlıyorum. Bir taraftan atık malzemelerden yararlanmış oluyorum.Diğer taraftan ev fark etmeden gereksiz malzemelerle doluyor.

Birkaç gündür yaptığımız etkinliklerde yaş pasta kutusu kullanıyoruz. Atık kartondan Legolar yaptık.

Çalışma;

El ve göz koordinasyonu gerektiren hareketleri yapabilmeyi

Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilmeyi

El becerilerini gerektiren bazı araçları kullanabilmeyi

Değişik malzemeler kullanarak resim yapabilmeyi

Geometrik şekilleri tanıyabilmeyi

sağlar.

Önce kare, dikdörtgen, üçgen, yuvarlak, oval şekilli kartonlar kestim.

Berrasu şekilleri istediği renklere boyadı.


Boyanan şekilli kartonları birkaç yerinden makasla kestim.Berrasu Lego olarak kullanıp yeni şekiller ortaya çıkardı.

Zevkli bir çalışma oldu. Berrasu boyama kısmından çok zevk aldı. Sulu boya fırçası ile boyamaktan sıkılınca parmakları ile boyadı. Haklıydı yaşına göre biraz fazla boyama oldu. Asla yarım bırakmayı sevmediği için sonuna kadar boyadı.

Karton suluboyayı içine çektiği için biraz soluk renkli oldu.

Bu Legoları tatile götürmek amacıyla yaptırmıştım. Çünkü tatilde bir şekilde oyuncaklar kayboluyor. Hem taşıması hafifolur hem de kaybolursa üzülmeyeceğiz diye düşünmüştüm. Ama karton daha da sert olmalıymış. Çünkü şekil yaparken kıvrılmaya başladı.  Mukavvadan yaparsanız daha verimli bir çalışma olur.

(NOT 1: Berrasu henüz (32 aylık) kartonları makas ile kesemiyor. Kartonu ben keserek şekillendirdim.)

(NOT 2: Çocuklar 2-3 yaş döneminde kurmaca oyunlar oynamaya başlarlar. Bir nesneyi başka bir nesneymiş gibi düşünüp oyunlarına dahil ederler. Bir TV kumandasını, saç fırçasını mikrofon veya telefon gibi düşünebilir.

Çocuğunuzun hayal gücünü geliştirmesine yardımcı olacak kurmaca oyunlara imkan sağlayın. Çocuklar mutfak malzemelerini, yiyecek kartonlarını, karton kutuları vb.  kullansınlar.

Evdeki dergi ve gazetelerden resimler kesip bunları bir deftere yapıştırmasını sağlayıp  daha sonra resimler hakkında konuşması sağlanabilir.)

(NOT 3: Boş meyve suyu kutularının içine suluboyanın su bardağını koyuyorum. Plastik bardağı sık sık dökülünce bu yöntemi buldum.)

AKTİVİTELER, ÇOCUK EĞİTİMİ kategorisinde yayınlandı. Etiketler: , . Leave a Comment »

Yorum Yapın

