PEDALSIZ TAHTA BİSİKLET

İlk defa duyduğumda ilgimi çekmişti. Çok araştırdım, çok düşündüm ve aylar sonra aldık. Kızımız çok uzun süredir bisikletlere hayran hayran bakıyordu. Soğuk karlı bir kış günü tahta bisikleti almaya gittik. Aldık eve geldik. “Berde bunu istemiyor” dedi. Arkadaşlarının ki gibi olacakmış. Oturacakmış.

Haklıydı. Üzüldüm. Pişman oldum. Ama ben bu bisikleti çok araştırmıştım.

Faydalarına inanmıştım. Bisiklet seçiminin öyle çocuğa bırakılacak bir iş olmadığını biliyordum. Evde koridorda sürekli gözünün önündeydi. Kaskını, dizliğini, kolluğunu her şeyini de almıştık.

Berrasu gidip bisiklete dokununca, biner gibi yapınca seviniyordum. Ama bir problem vardı ayakkabı ile giyince boyu yetişiyor ama çıplak ayak olunca parmak ucunda yürümek zorunda kalıyordu.

Volkan yeni bir bisiklet alma konusunda nerdeyse beni ikna etmişti. “Çocuk binemiyor üzülüyor” dedikçe mecburen ikna olmaya başlamıştım. Gün geçtikçe Berrasu daha çok bisiklete binmeye başladı. Önce arka arkaya yürüdü sonra ileri doğru yürüdü. Sonuçta bisikletine binmiş ve hareket ediyordu.

Binmesi için birkaç defa parka götürdük. Hayır binmedi. Aradan geçen birkaç ay içinde boyu uzadı. Bisiklete binince ayağa yere tam basmaya başladı. Berrasu evin içinde bisikleti çok rahat ve güzel kullanmaya başladı. Manevralar yapıyor. Kask takılmadan bisiklete binilmez kuralını ilk günden beri çok iyi öğrenmişti. Evde bile kask takıyor.

Salı günü yine birlikte parka götürdük. Kaskını taktı. Bisiklete bindi. Çok mutlu oldum. Saatlerce bisiklete bindi. Bisikletle yürüdü demek daha doğru olur.

Bisikletinin tahta olması, bisiklette pedal olmadan çocuğun yürümesi, minicik bir çocuğun kasklı bisiklete binmesi çok sık görülen bir manzara olmadığı için çevrede çok ilgi çekti.

Niçin pedalsız bisiklet aldım?

Niçin tahta bisiklet aldım?

AKTİVİTELER, ÇOCUK EĞİTİMİ kategorisinde yayınlandı. Etiketler: . Leave a Comment »

Yorum Yapın

