ÇOCUK AYAKKABISI ALIRKEN…

Berrasu’ya ayakkabı alırken biraz zorlandım. Acaba ayağına dar mı geldi? Acaba çok mu büyük oldu? Ayak parmağı ile ayakkabının önü arasında yeterli mesafe var mı? Meğer bir püf noktası varmış. İnternette gezerken -ilk defa duyduğum- ilginç bir bilgiye rastladım. Belki daha önce duymuş veya doğru/yanlış tecrübe etmiş olabilirsiniz. Tecrübeniz olduysa paylaşırsanız sevinirim.

Çocuğunuzun ayak numarasından daha emin olmak için: Çocuğun ayağının taslağını çıplak olarak bir kartona çiz. En uzun ayak parmağına 12 mm daha ilave et. Kartonu kes. Karton ayak kalıbı, ayakkabıya oluyorsa, ayakkabı uygundur. Ayakların ölçüleri farklı olabileceği için her ayak için ayrı şablon hazırla.

16 ay altında çocuklarda, ayağın 2 ayda 2 numara büyüdüğünü,

16-24. aylarda ayakların 3 ayda 2 numara büyüdüğünü,

24-36 aylık çocuklarda ayağın 4 ayda 2 numara büyüdüğünü,

2 yaşından sonra 4-6 ayda 2 numara büyüdüğünü biliyor musunuz?

Birçok annede çocuğuma ayakkabı alırken nelere dikkat etmeliyim sorusuna cevap arıyordur. Sorularınızın cevabı için aşağıdaki adreslere bir göz atmanızı tavsiye ederim.

www.ortopedik bilgi

www.akillibebek

www.bobuxturkey

www.saglikc.com

(NOT: Kızımla zaman geçirmekten büyük keyif alıyorum. (Her seferinde söylemek zorunda mısın dediğini duydum) Anne olan ya da olmayan birçok tanıdığım ise bu durumdan nedenini bilmiyorum, rahatsızlık duyduklarını belirtiyorlar.

◊ Çocuk gelişimi üzerine çok kitap okuyormuşum. ◊ Sürekli doktora, psikologa, pedagoga vs uzmana danışıp hiçbir şeyi doğal yaşamıyormuşum. ◊ Ayakkabı alırken bile doktorun önerisini almak ne demek oluyormuş. ◊ Ben ister ilgileneyim ister ilgilenmeyeyim, çocuk zaaaaaten zamanı gelince kendi yapacakmış. ◊ Ben yalnızca kendimi yıp-ra-tı-yor-mu-şum.

Birkaç hafta önce yine “Engelleyici Model Anneler” yazımda da duygularımı paylaşmıştım.

Ben de bir tuhaflık var demek ki.

◊ Okudukça okuyasım geliyor.◊ Uzmanların görüşlerini merak ediyorum. ◊ Her konuda başkalarının tecrübesinden de ders alabilen bir insanım. Annelerin tecrübelerini merak ediyorum. ◊ İlla ki yaşayınca mı “bir daha böyle yapmamalıyım” demem gerekir. ◊Bilime inanıyorum. ◊ Çocuğuma alacağım ayakkabının nasıl olması gerektiğini söyleyen doktoruma koşulsuz inanıyorum. Kızımın ilk ayakkabısını almaya gittiğimde annemde “çocuğun ayak bileğini saran ayakkabı al” demişti. Biri tecrübesi ile diğeri hem tecrübe hem de bilimsel uzmanlığına dayanarak söylemiş oluyor.

Ama diğer tarafta “cicili bicili ayakkabılar var almıyorum doktorumuz bize şunları önerdi” deyince “ayyyy! Doktora, psikologa danışmadan adım atmıyor musun?” diyen kendini eğitimli sanan insanları umursamıyorum.

Umursamadığım fikirlere cevap vermeyi artık bıraktığım için konu uzun uzun tartışmalara dönmüyor. Onların gözündeki takıntılı anne, ayrıntıcı anne olmakta beni rahatsız etmiyor.)




ÇOCUK EĞİTİMİ kategorisinde yayınlandı. Etiketler: . Leave a Comment »

Yorum Yapın

