20 – 26 HAZİRAN AKTİVİTELERİ …

Havalar ısınınca ev içi faaliyetlerimiz soğuk kış aylarında yapılanlara göre oldukça azaldı. Daha çok park/piknik ve çocuk parkında zamanımızı geçiriyoruz.

Pazartesi:Kumlu parkta oyun

Salı: Nezahat Gökyiğit Botanik Bahçesi’ne gezi

Çarşamba: Festival alanında gezi

Perşembe: Oyun parkı, kitap fuarı gezisi,

Cuma: Pazar alışverişi,

Cumartesi: Oyun parkı

Pazar: Karpuz dilimi yapımı (Boyama faaliyeti),  Oyun parkı

Bu Hafta Neler Yaptık?

Pazartesi: Berrasu’ya kova, kürek ve kum ver, saatlerce onlarla oynar. Onu kum ile oynarken izlemek çok hoşuma gidiyor.

Kaleler yapıyor. Kalelerin çevresine sığınaklar yapıyor.

Kahramanlarını bu kalelere yerleştiriyor. Ay’a kadar çıkacak kuleler yapmaya çalışıyor.Göller yapıp içinde balıklar yüzdürüyor. Bir bakıyorsun burası çiftlik diyor. Kumdan kuzular, koyunlar yapıyor ineklerinin sütlerini sağıyor. Hayallerini sesli sesli anlatarak yapıyor. Bende ya oyununa katılıyorum ya da yanında onu izliyorum.

Salı: Nezahat Gökyiğit Botanik Bahçesi’ne gittik. Salı gününe ait ayrıntıları anlattığım yazıya buradan ulaşabilirsiniz.

Çarşamba: Yaşadığımız ilçenin geleneksel yaz festivali kutlanıyor. Çeşitli etkinliklerle daha da yaşanan ve dokunulabilen bir festival halini aldı. Çok kaliteli yayınevlerinin katılımının sağlandığı kitap fuarı, kadınların el emeğinin değerlendirildiği stantlar, ünlü şarkıcıların verdiği konserler, heykeltıraşların hazırladığı heykeller, çocuklara yönelik sanat atölyeleri…

Çarşamba akşam çocuk atölyesinde Berrasu büyük boy tuvallere su bazlı boyalar ile resim yaptı. Özel olarak bu etkinliğe gitmediğimiz için kıyafeti uygun değildi. Ama hemen pratik annesi gidip büyük boy çöp poşeti satın aldı. Kızının üstüne önlük gibi giydirdi. Katılımcı çocukların çoğunluğu 6-12 yaş çocuklardı. Kızımda resimdeki boşlukların çimenlerini itina ile boyadı. Ama hepte çimen boyayacak değilim ya diye düşünmüş olmalı ki bir ara pembe boya istedi birkaç çiçek boyadı.

Perşembe: Bu hafta içinde çalıştığım okula birlikte gittik. Birçok öğretmen arkadaş çocuklarını okula getirince, Berrasu’da okulu görmek isteyince onu da götürdüm. Beni çok zor durumda bırakmadı. Okulda da oyun parkının tabanı kum olduğu için kum ve küreğini de götürmüştüm. Benim yanında durmama bile gerek olmadan uzun süre kumlarla oynadı. Kaydıraklardan kaydı. Diğer çocuklarla biraz oynadı. Aralarında çok yaş farkı olduğu için Kayra ablalık, Berdan ve Aras’ta ağabeylik yaptılar. Özel eğitim sınıfındaki yapbozlarla oynadı. Teknoloji tasarım öğretmenimizin verdiği çok büyük kâğıda resim yapmaya çalıştı. Umarım mart ayında yalnızca birkaç gün gittiği Yapboz Çocuk Evi’nde yaşadığı okul korkusundan zaman içinde kurtulacak.

Cuma: Cuma günü arkadaşım Tuğba’nın önerisi ile bir oyuncak araba aldım. Parçaları sökülüp takılabilen arabanın yanında satılan iki tane de tornavidası var. Arabanın neredeyse her parçası tornavida ile çıkarılıyor. Tekrar takılıyor. Berrasu zaten tamir etmeyi çok sevdiği için oyuncağı çok sevdi. Teşekkür ederim Tuğbacım. Hafta sonu sık sık bu araba ile oynadı.

Cumartesi: Cuma günü sabah başlayan başımın ağrısı bütün gün ve gece de sürdü. Dişlerimden gözlerime, gözlerimden kulaklarıma vuran dayanılmaz bir baş ağrısıydı. Bütün gece de sürünce sabah perişan bir haldeydim. Üstelik sabah uyandığımda Volkan arabayı tatil öncesi bakıma götürdüğü için evde yoktu. Ben de hemen annemi aradım ve ona kahvaltıya gittik. Kardeşim Uğur’da geldi. Güzel keyifli bir kahvaltı yaptık. Kahvaltıdan sonra Berrasu ile geze geze eve geldik. Akşam üzeride misafirlerimiz vardı onlarla ilgilendik. Berrasu da oyuncakları ile oynadı.

Pazar:  Berrasu’nun en sevdiği meyvelerden biri karpuzdur. Kağıt tabaktan karpuz dilimi yapma çalışmasını görünce biz bunu yapmalıyız diye düşündüm. Bu haftaki aktivitelerimiz içine aldım. Bugün sabah kartondan karpuz dilimi yaptık ve boyadı. Etkinliğin yapılışına ve orijinal resimlerine buradan ulaşabilirsiniz.

AKTİVİTELER kategorisinde yayınlandı. Etiketler: . Leave a Comment »