EĞLEN-ÖĞREN KARTI

Berrasu ile keyifli zaman geçirirken, eğleneceğimizi düşündüğüm bir kart oyunu aldım. Kartları, uzun yolda Berrasu’yu oyalamakta kullanacağım için alınca hemen göstermemiştim.

Ama dedektif Berrasu “Anne bak burada bir değişik sürpriz var” diye koşa koşa hediye paketini poşeti ile getirdi. Açtık ve oynamaya başladık.

Kartların üzerindeki kahramanın adı Bıdık. Her kart üzerinde farklı görseller var. Her görsel ile ilgili sorular var. Sayılar, alfabe, karışmış hikâyeleri çözme, kelimeler, günlük hayat ve renklerle ilgili sorular var. Çoğunlukla bir kartta üç soru hazırlanmış. Soru kartından sonraki diğer kartta cevapları var. Ben alfabe ile ilgili soruları sormadığım gibi alfabelerin görsellerini de açıklamadım.

Çok eğlenceli. Keyifle soruları yaptık ve yapıyoruz. çok sık olmasa da birkaç gündür kullanıyoruz. Berrasu için aldığım 3-4 yaş 1. Bölüm kartları biraz kolay oldu. Bugün artık soruları kendi sormaya başladı.

 “Anne artık Berde soracak sen söyleyeceksin” dedi. Ben de elim mahkûm kabul ettim. Soruların şekillerine bakarak bazen kendine sorduğum gibi, bazen de farklı kalıplarda sordu.

Sonuçta hem eğleniyoruz hem de öğreniyor. Bugünlerde tekrar kitapçıya gidip bölüm 2’yi de almamız gerekiyor.

(NOT: Oyun kartlarının  . nolu kartının cevabını anne bilemedi Berrasu bildi. Dikkatsizce bakmışım görsellere. “Hayır anne bak biiirrr, ikiiii tane ayıcık var. Bu bir kedi” diye benim yanlışımı düzeltmesi beni  gerçekten mutlu etti.)  

AKTİVİTELER, KİTAPLAR kategorisinde yayınlandı. Etiketler: , , . Leave a Comment »

Yorum Yapın

