Yolunuz Açık Olsun…Teşekkürler…

Bugün karne günü. Yalnızca çocuklar mı heyecanlı sanıyorsun. Öğretmenlerde heyecanlı.

Sınıf öğretmenliğini yaptığım 5/ B sınıfı ile bu eğitim – öğretim yılını birlikte geçirdik. Aynı okulda olduğumuz için o sınıfın şanssızlıklarını kısmen biliyordum. Sık sık öğretmenleri değişirdi. Beş yılda yedi sekiz öğretmen değiştirmişlerdi.

  • Sınıf kurallarını bilmezlerdi.
  • Okul kurallarını bilmezlerdi.
  • Ders çalışma yöntemlerini bilmezlerdi.
  • Küfürsüz konuşmayı bilmezlerdi.
  • Ders çalışmayı bilmezlerdi.
  • Sevgiden çok cezalandırılmayı öğrenmişlerdi.
  • Birçoğu okuma yazmayı bilmezdi.
  • Sınıfın çoğunluğu matematikte dört işlemi bilmezdi.
  • Dersi dinlemeyi bilmezlerdi.
  • Bir tek down sendromlu sınıf arkadaşları Umut’a yardım etmeyi, onu sevmeyi, onu hep korumayı öğrenmişlerdi.

15 yıllık öğretmenlik hayatımda beni en çok şaşırtan sınıflardan biri olmuştu. Çok üzülmüştüm. Bu çocuklar bizim geleceğimiz,  dört yıl öğretmen yönünden şanssızlık yaşamışlar ben onların şansıyım dedim.

  • Önce ders çalışmayı,
  • Ders çalışma yöntemlerini,
  • Asla dayak veya ceza yöntemlerini uygulamayacağımı,
  • Sınıf kurallarını,
  • Küfür eden insanların aciz insanlar olduğunu,
  • Hele hele dayak atan insanların zavallı olduğunu anlattım.
  • Öğretimden önce eğitimin önemli olduğunu,
  • Toplumda uyulması gereken kuralları,
  • Okulun onların hayatını değiştirecek tek çıkar yol olduğunu anlattım.
  • Ailelerinin zorluklarla onları okuttuğunu,
  • Ailelerinin çok fedakârlıklarda bulunduğunu anlattım.
  • Sizin yalnızca öğretmeniniz değilim,
  • yeri geldiğinde sırdaşınız olurum, arkadaşınız olurum dedim.
  • Sınıf panolarını kendilerinin hazırlaması gerektiğini,
  • Sınıfa girince ders araç gereçlerinin hazırlanması gerektiğini,
  • Teneffüslerde kimseyle kavga etmemeleri gerektiğini,
  • Her dersin defter ve kitaplarını okula getirmesi gerektiğini,
  • Okula kalem ve silgi ile gelmeleri gerektiğini,
  • Kitap okumanın insana faydalarını
  • Sağlıklı beslenmenin önemini anlattım.

Önce çok zorlandılar.

Bu ne ya biz okula eziyet çekmeye mi geldik dediler.

Kurallar ağır geldi.

Okul dilek ve temenniler kutusuna hakkımda sürekli şikâyet mektupları attılar.

Zaman içinde benim onların iyiliği için uğraştığımı anladılar.

Onları sevdiğimi fark ettiler.

Okulun geleceklerini iyi yönde değiştirecek tek alternatif olduğunu kavramaya başladılar.

Kız erkek eşit olduklarını,

Ders çalışmayı,

Okuma yazmayı,

Atatürk’ün hizmetlerini, düşüncelerini öğrendiler.

Dört işlem yapıp matematiği sevdiler.

Fen teknoloji derslerinde çok başarılı oldular.

Elektrik devresi bağlamak hepsinin nerdeyse hobisi oldu.

Her gün ev çalışması verin öğretmenim dediler.

Verilen ev çalışmalarını birçoğu eksiksiz yaparak getirdiler.

Aileleri ile yakınlaşsınlar diye sık sık verdiğim aile çalışmalarını yaptılar.

Ailelerinin de bulunduğu sınıf ortamında projelerini gururla sundular.

Küfür etmemeyi öğrendiler.

Kavga etmemeyi başardılar.

Hak aramayı öğrendiler.

Cezalandırılmadan, dayak yemeden de öğretim yapıldığını yaşadılar.

Öğretmenim sizinle bir sırrımı paylaşmak istiyorum dediler,

Umut a gösterdikleri anlayış ve dostluğu birbirlerine de göstermeyi,

“Ailemde şu sorunlar” var diyecek kadar güvenmeyi öğrendiler.

Kitap okumayı sevdiler.

Bir süreli yayına abone olmayı,

Sınıf araç gereçlerini korumayı,

Beslenme getirmeyi,

Peçete ve kağıt mendil kullanmayı,

Derse girince öğretmeni beklemeyi,

Okula kalem, defter ve diğer malzemeleri getirmeyi öğrendiler.

Umut fahri sınıf başkanlığı görevini başarı ile yaptı.

Sevgili çocuklarım sizlerle beş yıl önce tanışmış olmayı isterdim. Hepiniz ayrı ayrı çok değerli çocuklarsınız. Şanssızlıkları şansa döndürmeyi öğrendiniz.

Hayat size hiç zorluklar göstermesin. Kitaplar kılavuzunuz, şansınız bol, bahtınız açık olsun.

Sevgili çocuklar bir öğretmenin bir çocuğun hayatındaki önemini bana yaşayarak öğrenme fırsatı verdiniz. Öğretmenin çocuğa yapmaması gerekenleri sizin geçmiş öğretmen tecrübelerinizden öğrendim.  Sizin de bana öğrettikleriniz için teşekkür ederim.

Bu slayt gösterisi için JavaScript gerekir.

İLKÖĞRETİM kategorisinde yayınlandı. Etiketler: , . Leave a Comment »

Yorum Yapın

