BERRASU’DAN İNCİLER… Çocuktan Al Haberi…

Berrasu’ya anneannesi birçok görgü kuralını doğal ortamında zorlamadan öğretiyor. Günaydın, teşekkür ederim, işin rast gelsin, iyi günler, hoş geldin, hal hatır sorma gibi.

Evlerimiz yakın olduğu için sık sık görüşüyoruz. Berrasu’yu bir gün görmese sanki yıllardır görüşmemiş gibi sarılıp sarılıp öper. Torun sevilirmiş gözümle gördüm ve bizzat yaşıyorum. Eee sevilen kendi kızım olunca daha da bir mutlu oluyorum. Kızımla akşamüzeri anneme yemek yemeye gittik.

Annemle Berrasu arasında şu geçen konuşma çok ilginçti. (A.Annem, B.Berrasu)

A. Berrasu hoş geldin kızım.

B. Ennenne hoş bulduk.

A. Berrasu nasılsın kızım?

B. Berde iyi ennenne iyi.

A. Baban nasıl Berrasu?

B. İyi ennenne.

A. Annen nasıl Berrasu?

B. Annede iyi. Ama bizim evde bir sorun var ennnenne.

A. (Anneanne meraklı sorunu öğrenecek) (Ben de ne sorunu var ya bizim evde modunda bakıyorum.) Sizin evde ne sorun var kızım?

B. Bizim evde makine bozuldu ennnenne.

Hayır, evde bir sorun yok bu kız nereden buldu bu sorun lafını diye biran kalakalmıştım. Cevabını duyunca çok rahatladım.

Demek ki Berrasu dedikodu yapmaya başladı.

(NOT 1: Hakikaten evde makine sorunu vardı. Vestel marka çamaşır makinemiz yedinci yılında seksen bininci kez bozulmuştu. Tamirden gelmişti. Eve temizliğe gelen yardımcı makinenin gider hortumunu yanlışlıkla yerinden çıkarmış. Atık su çamaşır makinesinin bulunduğu odadan hole doğru taşmış. Tam da evden çıkarken bunu fark ettim ve uzun uzun söylenmiştim. Meğer beni dinlemiş. Bunun büyük bir sorun olduğunu ve paylaşması gerektiğini düşünmüş. Çocuklar acaba daha nelere dikkat ediyor.)

(NOT 2: Biz Malatyalıyız. Bizim memleketin ben diyeyim onlarca siz deyin yüzlerce bulgurlu, yapraklı yemekleri vardır. Hemen hemen her türlü ağacın yaprağından yemek üretmiştir Malatyalı analar. Fasulye yaprağı köftesi, dut yaprağı köftesi, kiraz yaprağı köftesi… yapılır. Babam hobi olarak Malatya’da kiraz ağacı yetiştirdiği için taze kiraz ağacı yaprağı göndermiş annemde onları sarmış. Yoğurtlu kiraz yaprağı köftesi yapmış. Onları yemeye gitmiştik.)

BERRASU ADA kategorisinde yayınlandı. Etiketler: . Leave a Comment »

Yorum Yapın

