DO-RE-Mİ-FA-SUL-YE

Pazar günü sabah Berrasu’nun babaanne ve dedesine kahvaltıya gittik. Şerife annemin ellerine sağlık her zamanki gibi harika bir kahvaltı masası hazırlamıştı. Tabii Ferhat babamın kestiği ekmekleri söylemeden olmaz onun da ellerine sağlık.

Berrasu’ya uzun süredir piyano almak istiyordum.Volkan kendine ve kardeşlerine çocukluklarında alınan bir büyük orgları olduğunu ve onu alabileceğimizi söylemişti. Ama ben başka torunlar da olduğu için verilmeyebilir diye hep açık kapı bırakıyordum.

Kahvaltı yapıldıktan sonra babaanne ve dedesinin Berrasu’ya bir sürprizleri oldu. O orgu Berrasu’ya vermek üzere çıkarmışlardı. Berrasu çok sevinmişti.”tetettür ederim” deyip sarılıp çıkar öpücükleri ile babaanne ve dedeyi öptü.

Sonrasında başladı dın dın dın tuşlara basmaya. Uzun süredir her hafta organik pazarda Gel-Oyna standında metelefonlarabakıyorduk. Her gidişimizde ritim çubuğu ile tuşlara vurur ve ben de ona do-re-mi-fa-sol-la-si-do diye sesli söylerdim. Orga piyano dedi. Piyanoyu tanıyordu çünkü alt kat komşumuza her gidişimizde piyanosunu çalmak istiyor ve çalma iznini de şirinlik yaparak alıyordu.

Piyanonun (Orgun) başına geçti ve hem çalıp hem söylemeye başladı. Do-re-mi-fa-sul-yeee…

Do-re-mi-fa-sul-ye… do-re-mi-fasulye….

Kahkahalarla güldük. Niye güldüğümüzü anlamadı ve bütün ciddiyetiyle do-re-mi-fa-sul-ye konserine devam etti. Hep böyle masum kal annesinin kuzusu….

(NOT: Bu hafta Berrasu’nun müzik aletleri haftası oldu. Ayşe Teyzemizin torunu Buse kullanmadığı bir flütünü Berrasu’ya göndermiş. Çalmasına pek ihtimal vermedim ama yine de verdim. “Bak kızım bu flüt böyle üfleyerek çalacaksın” diye açıkladım. Eline alır almaz yılların profesyonel flüt sanatçısı gibi üfledi. Yukarıdan aşağıya doğru tuşlarına bastı. Yine do, re, mi seslerini çıkardı. Her sabah babasının başına geliyor ve flüt çalarak sabahın altı buçuğunda kaldırıyor. Gün içinde de bol bol piyano ve flüt konserleri veriyor.)

BERRASU ADA kategorisinde yayınlandı. Etiketler: . Leave a Comment »

Yorum Yapın

