Eğitim Reformu Girişimi

Bugün sizi Eğitim Reformu Girişiminden (ERG) haberdar etmek istedim.

2003 yılında Sabancı Üniversitesi’nde “herkes için kaliteli eğitim” hedefi ile  Eğitim Reformu Girişimi hayata geçmiştir.

Eğitim politikaları üzerine düşünen, sorunlara çözüm geliştiren bir girişimdir.

http://erg.sabanciuniv.edu/egitimreformugirisimi

ERG öğretmenlerin;

  • kendilerinin de parçası olduğu eğitim sistemi hakkında daha çok bilgi sahibi olmasını,
  • güçlü ve eksik yanlarını daha iyi değerlendirmesini
  • sisteme sunabilecekleri katkıları ortaya çıkarmalarını sağlayarak
  • hem öğretmenlere hem de eğitim sistemine katkı sağlamayı hedeflemiş.

İlköğretim öğrencilerine  yönelik  “ilköğretimde haklar ve hak arama” kılavuzu; Ilkogretimde_Haklarimiz_Var   (PDF dosyası)

 

İlköğretim ikinci kademe öğrencilerine yönelik ” çocuk kılavuzu”     Cocuk_Kilavuzu_26112010   (PDF dosyası) ,

isminde iki  güzel bir çalışma hazırlamışlar. Her anne-babanın hatta her çocuğun elinde bu hak arama dosyası olmalı diye düşünüyorum.

ERG’nin ” Eğitim hakkı yalnızca eğitime erişim hakkıyla sınırlı tutulamayacak temel bir insan hakkıdır. Çocukların uluslararası insan hakları belgeleriyle korunma altına alınmış tüm hakları, eğitim ortam ve süreçlerinde de geçerlidir. Eğitimde Haklar çalışmaları bu noktadan hareketle, çocukların kaliteli bir eğitim alması ile eğitim süreç ve ortamlarında saygı görmesinin de eğitime erişebilmesi kadar önemli olduğu savunuyor.
 
“Çocuklar salt okul kapısından girdiler diye insan haklarını yitirmezler.”    BM Çocuk Hakları Komitesi, Genel Yorum I  ” 
 
 Ilkogretimde_Haklarimiz_Var    düşüncelerine de sonuna kadar katılıyorum.
 


GENEL kategorisinde yayınlandı. Leave a Comment »

Yorum Yapın

