BERRASU ADA’dan İNCİLER 4 ( Kahve)

Dün sabah Volkan’la kahvaltıdan sonra oturuyorduk. Berrasu’nun mutfaktan tık tık sesleri geliyor. Evdeki güvenlik önlemlerine mümkün oldukça dikkat ediyoruz. Mutfak dolaplarından bir kısmını hiçbir engel olmadan kızımızın da kullanmasına müsaade ediyoruz. Alt dolaplarda kırılıp Berrasu’ya zarar verecek cam vb ürünler yok.

Pıt pıt adımlarla salona geldi.

-Annecim babacım size kahve yapıyorum.

Çok teşekkür ederiz bir tanem dedik. Hızlıca mutfağa gitti. Tık tık, tak tak sesleri gelmeye devam ediyor. Kendi kendine bir faaliyet bulmada üstüne yoktur. İçerde ne yapıyor diye çok da merak etmedik. Söylediği ile ilgili fazla yorum da yapmadık. Yalnızca “bakar mısın büyüdü de bize kahve yapacakmış” diye söyleyip gülümsedik.

Az sonra elinde cezve Berrasu geldi. Ülkü ve Volkan birbirimize baktık. Gülümsedik. Ama sürprizler daha bitmedi.

-Anne elini uzatBerrasu ile yapacağımız faaliyetleri haftalık olarak önceden planl

Avucumu açıp elimi uzattım. Aklımdan tek bir şey geçiyor. Cezveye su koymuş demek ki elime dökecek. Cezveyi elime doğru dökmeye başladı. Pat diye elime bir cherry (minik) domates düştü.

-Anneci buyur kahveni.

İnanmıyorum ya. Benim minik kızım büyümüş. Kahvaltıdan sonra annesine kahve pişirmiş. Hayatımda hiç cherry domatesli kahve de içmemiştim. Domatesimi fincandan kahve içme edasıyla hüüüüp diye içtim. Çok lezzetliydi.

Berrasu benim kahve içmemi gördükten sonra hızla mutfağa gitti. Tak tak, tık tık seslerinden sonra yine cezve elinde salon kapısında görüldü.

-Babacım buyur kahveni.

Babası avucunu uzattı. Berrasu cezvesinden yavaş yavaş kahvesini boşalttı. Pat diye Volkan’ın avucuna da mini domates düştü. Babası da hüüp diye fincan gibi tuttuğu domatesini içti.

Berrasu anne babasına ilk defa kahve pişirdiği için mutluydu..

Annesi – babası minik kızları büyümüşte onlara kendi kararı ile kendi kendine kahve pişirdiği için mutluyduk.Ayrıca hepimize tek tek pişirdi.

Eline sağlık dedikten sonra kuzumuzu kucağımıza aldık yedik yedik, mıncıkladık, sarılıp sarılıp öptük.

 

(Not: Berrasu ile ben bazen karşılıklı oturup kahve içeriz. Kendime Türk kahvesi yapınca rahatsız edilmeden şöyle rahat rahat içmek istiyorum. Ben de bunun için bir çözüm ürettim. Kendime Türk kahvesi pişirince Berrasu’ya da bir kahve fincanı süt hazırlıyorum. Salonda koltuğa oturup fincanındaki sütü içerken kahve keyfi yapan herkesin yüz ifadesi kızımda da oluyor. Misafirliğe gittiğimizde de kahvelerimizi birlikte alıyor ve huzurla içiyoruz. Size geldiğimiz de lütfen kızıma ve bana Türk kahvesi hazırlamayı unutmayın.)

BERRASU ADA kategorisinde yayınlandı. Etiketler: . Leave a Comment »

Yorum Yapın

