BERRASU ADA’dan İNCİLER 2 (Skuiz Yok)

  • BÜYÜDÜ MÜ?

-Anne bak yemeğimi bitirdim. Bezelyede yedim karnım büyüdü. Göbeğim de büyüdü. Memem de mi büyüdü anneeee! ( Bu ara en büyük hedefi sanırım memişlerinin büyümesi)

  • KİBARCA

Berrasu 26 ayına kadar hiçbir şekilde televizyon ile tanışmadı. Yaklaşık 4 aydır da akşamları kısıtlı bir sürede televizyon izliyor. İlk başlangıçta 15 dakika izliyorken şu an maksimum seviyede bir saat televizyon izliyor. Akşam saat 7’den 8 e kadar TV (Program diyoruz) izliyor. Dijitürk’teki playhouse veya Baby Tv dısında tv kanalı bilmiyor. Zaten orda da Tamirci Manny, Miki Farenin Club Evi ve Orman Kavşağı’nı izliyor.

Oyun grubu arkadaşları bizde uyudular. Programını açacağım program saati geldi, dedim. Berrasu arkadaşlarının annelerine

–         Siz gidin dedi.

–         Aaaa! kızım öyle denmez kibar ol lütfen dedim.

–         Program başlıyor gider misiniz lütfen! diye kibarca kovdu.

Ayyyy benim kibar kızım…

  • AKRABALIK İLİŞKİLERİ

Anneannesinin benim annem ve kardeşim Uğur’un annesi olduğunu kabul etmiyordu.

-Hayır Anneanne anne değil, diye diretiyordu.

Bugün Volkan ( kocacığım) ile sohbet ederken annem diye anlatıyordum.

-Anne anneanne senin anne mi?

Demek ki artık anneanne, babaanne kavramları kim oldukları, akrabalık ilişkilerimizi daha iyi kavrama yolunda.

  • BABASINDAN FARKI: TAMİRE MERAKLI

Bizim evde tamir işleri olursa benim babam gelir elinden geldiğince yapar. Volkan’ın elinden çok fazla tamir işleri gelmez. Hatta evin, apartmanın ve şehrin güvenliği adına da fazla tamirata girmemesinde fayda görüyoruz. Ama Berrasu tamir işlerine çok meraklı. Dedesini tamir yaparken asla yalnız bırakmaz ve onu takip eder. Tamiratı sevmesinde Tamirci Manny programının da payı oldukça fazla. Evde bir tamir işi varsa hemen eline herhangi bir şeyi alıyor ve telefon gibi kullanıyor.

-Manny bize gelir misin?

Evet biz de bir sorun var.

Hımmmm tamam. Hemen gel.

Gün içinde sık sık tamirci Many ile telefonlaşıyor.

Not: Bugün organik pazardan tamirci seti aldık. Ama eve geldik.

–         Hayır bu değil Skuiz yok dedi.

–         Skuiz ne Berrasu?

–         Tamirci Manny’nin aleti (kerpeten).

Götürüp geri verdik. Günlerdir organik pazarda Gel-Oyna standına tamirci seti gelmesini bekliyorduk. Demek ki şimdi de içinde skuizide olan bir tamirci seti aranacak. Şartlar ağırlaştı. Skuiz olacak. Ahşap olacak. Boyası sağlığa zararlı olmayacak. Yaşına uygun olacak.

  •  İHTİYAÇIMIZ VAR

Evde mutfak işlerini genellikle kızımla beraber yapıyoruz. Ben yemek yaparken Berrasu’ da yemek yapıyor. Nerdeyse aynı malzemelerden o da alarak kendi (anne üretimi) karton mutfağında yapıyor. Karton dedikse öyle kutu görüntülü değil. Lavabosu, kesme tahtası fırını olan bir mutfaktan bahsediyorum.

Rulo kek yapıyoruz. Hemen yere yemek örtüsünü serdi. Ortasına oturdu. Hemen fırın tepsisini yağlıyor. Bende örtünün üstüne kocaman bir çırpma kabı koyuyorum. Başlıyorum malzemeleri yerde, onun örtüsündeki kaba koymaya. Kullandığım malzemeleri ona da yüksek sesle açıklayarak koyuyorum.

3 yumurta

1 çay bardağı toz şeker

1 paket vanilya

3 yemek kaşığı un

2 yemek kaşığı su

Yarım paket kabartma tozu

Aaaa habartma tozumuz bitti Berrasu. Markete gidince ihtiyaç listemize yazalım tamam mı kızım.

-Peki annecim.

Birkaç gün sonra marketteyiz.

-Amca hamur kabartma tozu nerde? (Özgüvene bakar mısın? Direk market görevlisiyle iletişime geçiyor.)

– Hıııııııı   Berrasucuğum kabartma tozunu ne yapacaksın?

-Ama kabartma tozumuz bitti. Bizim ihtiyacımız var.

-hımmmm haklısın kızım teşekkür ederim. Ben unutmuştum.

-Anne Berde unutmaz. Anne evde kek mi yapacağız di mi?

(Gel de sen bu minik canlının ümitlerini “hayır” diyerek kır.)

-Evet kızım evde rulo kek yapacağız.

Günler sonra alışveriş listesine almayı bile unuttuğum bir ürünü hatırlatması beni çok mutlu etti.

 (Not: Yukarıdaki kek tarifi rulo pasta keki tarifidir. Tepsiye yağlı kağıt serin. Hamuru üstüne dökün. 200 C ısıtılmış fırında 7 dakika pişirin. Yağlı kağıdın da yardımı ile keki rulo haline getirin. İçine krema veya muz puding vb koyun rulo yapın. Afiyet olsun)

BERRASU ADA kategorisinde yayınlandı. Etiketler: , . Leave a Comment »

Yorum Yapın

