Engelleyici Model Anneler

Çevreme bakınca çeşit çeşit anne görüyorum.

Ama en çok başkasına rol model olma hevesinde olan anneler görüyorum.

Başka bir annenin de kendi çocuğu için en iyisini düşünüyor olduğunu kabul edemiyorlar.

Kendi fikrini, kendi tecrübesini karşısındakine empoze etmeye çalışıyorlar.

Sürekli olarak  “ben bunu yaptım ve bak mükemmel çocuk yetiştirdim sende beni model al” demeye getiren konuşmalar yapıyorlar. Senin de bir anne olduğunu unutuyorlar.

  • Araştırıcı bir anneysen “boşu boşuna uğraştığını”

  • Çocuğuna fazla zaman ayırıyorsan “pişman olacağını kendine zaman ayırman gerektiğini”

  • Çocuk psikolojisine önem veriyorsan “annelerimizin psikoloji mi okuduğunu”

  • Çocuğun beslenmesine dikkat ediyorsan” sokakta yalın ayak gezip, ekmek arası yiyen çocuğun daha sağlıklı olduğunu”

  • Organik gıda almaya çalışıyorsan “satılan o gıdaların organik olduğuna asla inanmadığını”

  • Oyuncak alımında çocuğun yaşına dikkat ediyorsan ” senin paranı  boşa harcayacak yer aradığını”

  • Çocuğuna eğitici oyuncak alıyor ya da yapıyorsan “çocuğu sıkboğaz ettiğini”

  • Bir yabancı dil öğrenmeye erkenden başlaması için şarkı, masal vb çalışmaları yapıyoruz dediğinde “senin çocuğunun bu yüzden mi geç konuştuğunu”

  • Sen çocuğuna TV seyrettirmiyorsan “ kendi çocuğunun TV seyrettiğini hiperaktif olmadığını”

  • Tuvalet eğitimine başladığında “bu soğuk havalarda tuvalet eğitimi olmazı”

dayatmaya çalışıyorlar.

Sen ne yaparsan yap hemen “gözünün üstünde de kaşın var” durumuna getiriyorlar.

Buna rağmen ben yine de bildiğim yolda gitmeye devam edeceğim.

Berrasu ile yaptığım ev etkinliklerimizi blogda da paylaşmaya başlayacağım.

ÇOCUK EĞİTİMİ kategorisinde yayınlandı. Leave a Comment »

Yorum Yapın

