Simitçiiiii….

Bugün okulu asan Berrasu ile sokak simitçisi oyunu oynadık. Evde kafasının üstünde tutabileceği her şeyi kafasında tutmaya çalışıyor. Benim ona hazırladığım yoğurt kaplarından oyuncak sepetleri var. Sepet dedimse öyle müthiş tasarımlar değil. Eskiden yoğurdumuzu satın alıyorduk. Şimdi mandıradan aldığım sütle kendim yapıyorum. Sütümüzün üstünden oluşan kaymağı tam bir hafta kahvaltıda yiyoruz. İnanılmaz lezzetli bir süt. Konu dağılmasın lütfen!
Tasarımım olan yoğurt kabı sepetini yine kafasına geçirmişti. Bende diğer odada sesli sesli düşündüm. “Keşke bir simitçi gelse de bir simit alsam” diye. Berrasu biranda bir simitçi oldu.
(Berrasu) – Simitçiiii!
– Taze taze simitler!
– Çıtır çıtır simitler!
Tabii ben simitçiyi çağırdım. Sordum “simitler taze mi?”
-Taze taze al.
“Ama öyle ellerinle vermeyeceksin değil mi simitçi.”
-Yook bak peçete var.
“İyi bir tane ver bakalım.”
-Alll
“Aaa! Ne kadar taze simitin varmış buyur parasını.”
-Alll.
“Simiti almıştım.”
-Onu yeme o para üstü.
“Hımmm”
– Simidini yesene.
“Simitçi kendime çay demleyeceğim o zaman yerim.”
– Hımm! ( anne yaptı ya o da aynısını yapmalı)

Her zaman müşteri memnuniyeti olmaz. Yeni müşteri simitleri beğenmedi.
“Aaaaa! Bu taş gibi simitleri mi satıyorsun”
– diiil (değil)
“Ayy ilk defa mı simit alıyorum kupkuru bu simit”
– kupkuru mu? (Anne nasıl? Anne simit nasıl soruları eşliğinde dakikalarca kupkuru mu dedi güldü.)
“Evet , para falan veremem al simitlerini.
-Ver. Bak taze. Oturdu yalandan kendi yedi)

Çok mutlu oldum. Ben farklı müşteri olduğumda hemen oyuna uyum sağlıyor. Para kavramı ve para üstü kavramını oldukça iyi kavramış. İhtiyaçlarımızı alınca satıcıya para verdiğimizi söyledik. Paranın üstünde Atatürk var. Çok uzun süre ve hala sıklıkla Atatürk diyor, para yerine. Birde kâğıt paraların üzerindeki farklı resimleri görünce “Anne bu ne?” diye soruyor.

Simitçi oyunumuzdan sonra da dondurmacı oyunu oynadık. Dondurma satıcısı Berrasu çok komikti. Dondurma alırken söylenen “bir top ver, iki top ver” sözlerini ısrarla kabul etmedi. Dondurma top olmaz diye diretti. Birde bana verdiği her dondurma kadar kendi de yedi.
Dondurmanın sıcak sıcak satılmayacağını öğrendi. Soğuk soğuk dondurma kavramını çok komik buldu.

AKTİVİTELER, BERRASU ADA kategorisinde yayınlandı. Leave a Comment »

Yorum Yapın

