Oyun Grubu Seyir Defteri: 1.Gün özgüvenli 2.Gün özgüven bitti, 3.gün Oyun Grubuna GİTMEDİ

Berrasu bugün okulu astı. Oyun grubuna gitmedi. Kızım çarşamba günü ilk defa bir anaokulundaki oyun grubuna katıldı. Okula babası götürdü. Berrasu daha anaokulunun bahçesine girer girmez baba sen git dedi. Anne baba yanında olmadan tek başına tam iki saat geçirmiş.
Oyun grubundaki başka bir çocuğun velisi almaya geliyor. Oyun grubunun başındaki öğretmen oyun alanına geliyor. Yüksek sesle “……. Annen geldi” diye bağırıyor. Çocuk ……. heyecanla koşarak kapıya gidiyor. Oyun salonunda bulunan Berrasu’nun arkadaşı Ece’de onun peşinden dışarı çıkıyor. Ece’nin Annesi yanında duruyor. Ece odadan çıkınca annesi de çıkıyor. Berrasu bu durumdan çok etkileniyor ve ağlayarak tepkisini gösteriyor.
Tam bu esnada ben ve babası kızımızı almaya gidiyoruz. Anaokulunun kapısı açıldığında salya sümük, ağlamaktan gözleri kızarmış, hıçkıra hıçkıra ağlayan bir Berrasu ile karşılaşıyorum. Bana karşı tepkili. “Anne sen işe git işe git, gelme” diye ağlayarak beni iten bir çocukla karşılaşmak beni üzdü.
Berrasu şu an 29 aylık. 3 aylıktan beri işe başladım. Ne ben işe giderken ağlamıştır, ne de ben işe işten geldiğimde beni ret etmiştir. Ama Çarşamba gününden beri Berrasu anne işten gelince ya evin kapısını açmıyor Ya da “İşe git” diye feryat figan ediyor.
Bunları ben kafamdan senaryo olarak yazmıyorum. Berrasu uzun saatler sonra evde sakinleştikten sonra dudaklarını büzerek anlattı. “Herkesin annesi geldi eve gitti. Berde orda tek kaldı.” Evet tam olarak bunu ifade etti. Ben orda bulunmadığım için önce anlattıklarına bir anlam yükleyemedim. Ama sonra Ece’nin Annesi’nden dinleyince her şeyi bütün açıklığı ile anlattığını anladım.
Yanında yapılan bir yanlış davranıştan sonra çocuk okulu ağlaya ağlaya terk etti. Bir anaokulu öğretmeni nasıl böyle dikkatsiz olur aklım almıyor. İlk defa yuva, anaokulu ya da okula başlayan çocuğun ne kadar hassas olduğunu sokaktaki adama sorsam bilir ve itina eder.
Ertesi gün oyun grubuna gitti. Ama bu defa tek başına içeri girmemiş. Baba başka bir odada oturuyor. Arada gelip babaya bakıyor sonra oyun alanına gidiyor.
Henüz 20-25 gün önce montessori mail grubumuzdaki anneler bir oyun alanında buluşmuş ve kahvaltı yapmıştık. Sabah saat 10 da kızımı oyun alanına bırakmıştım. Oyun alanında tek başına tam iki saat zaman geçirmişti. Arada “Kızım ne yapıyorsun, bana ihtiyacın var mı?” diye uğradığımda da “Anne sen git” cevabını almıştım. Yaşıtı diğer arkadaşları annelerinden Berrasu kadar uzun uzun ayrı kalamazken Berrasu’daki güven beni çok mutlu etmişti.
İşe giderken birgün bile kaçarak gitmedim. Daha üç aylık bebekliğinden beri babası onu kucağına aldı “Anne işe gidiyor” diye açıkladı.
Biz doğduğundan beri itina ile özgüven kazanması için itina gösteriyoruz. Tek başına ayakları üzerinde durabilen bir 29 aylık çocuğun özgüvenini sarstılar. Çok çabuk mu yargıladım?
Oyun grubuna niye gönderdim? Yakın çevresinde çok fazla oyun oynayacağı arkadaşı yok. En kısa tarifi ile sosyalleşsin istedim.
Bir eğitimci gözetiminde;
– Yaşıtı arkadaşları ile oynamayı öğrensin,
– Paylaşmayı öğrensin,
– Eğlensin,
– Dans etsin,
– Şarkılar söylesin,
– Spor adı altında hoplasın, zıplasın enerjisini boşaltsın,
– Resim yapsın,
– Yaptığı resim duvara asılsın,
– Alkışlansın, takdir edilsin
– ….
İstedim.
Ama iki gün oyun grubunda çocuğum tek başına zaman geçirmiş. Benim kızım zaten evde tek başına zaman geçirebiliyor. Tek başına oyun kurabiliyor. Ben paralı bir oyun grubuna gönderdim. Eğitimcilerin dolu dolu hazırladığı bir programları olur diye düşündüm. Çocuklar nerdeyse tek başına bırakılıp, ortama ve birbirlerine alışmalarını bekliyoruz denmemeli. O yaş grubu çocuklar kendi kendine sosyalleşemez. Sen yönlendireceksin.

Kızım coşsun, eğlensin diye gönderdim. Çocuğumda okul korkusu, öğretmen korkusu oluşsun diye göndermedim.

Not: Eleştirilerimi yalnızca Anne Ülkü olarak yaptım. Eğitimci Ülkü birkaç gün daha susacak…

ÇOCUK EĞİTİMİ, BERRASU ADA kategorisinde yayınlandı. Leave a Comment »

Yorum Yapın

