Sayılar, Renkler, Şekiller ve Matematik

Berrasu ile her akşam yatmadan önce biraz ders çalışıyoruz. Çok zevkle çalışıyor. Bazen çok yorgun olduğumda çalışmasak diyorum asla kabul etmiyor. Üstelik bir sayfalık dersi de kabul etmiyor. En az iki üç sayfa ders yapması gerekiyormuş. Umarım okul hayatı başladığında da derslere ilgisi bu şekilde devam eder.  Hergün sayfalarca ders çalışınca bize kitapta dayanmıyor. Birçok eğitim setini kullandık. Bu aralar Morpa Yayınları na ait kitapları kullanıyoruz.

Zaten Morpa Çocuk web sitesini de iç rahatlığıyla günde 10- 15 dakika kadar kullanmasına izin veriyorum.

Kavramlar, sayılar ile renkler ve şekiller kitaplarından oluşan üçlü setin kahramanı Karabaş’dır. Kitaplar Karabaş’ın maceraları boyama, soru, yapıştırma, şarkı ve şiir olarak çocuklara eğlenceli ve bilgilendirici zaman geçirtecek şekilde hazırlanmıştır

Niçin bu kitapları tercih ettim? Çünkü;

Renkler ve şekiller kitabında

Renkleri tanıma, şekilleri pekiştirme ile ilgili birçok aktivite var.

Yönergeler doğrultusunda neden-sonuç ilişkisi kurması sağlanıyor.

Sayı kavramı pekiştiriliyor.

Yönergelerle birlikte oyun oynama, çizgi çalışmaları ile el-göz koordinasyonu artırılmakta. Özellikle dinleme alışkanlığı, tahmin etme becerisinin de geliştirilmesini sağlıyor.

Şarkılar, tekerlemelerle dil becerisi aynı zaman da müzik ve ritm duygusu geliştrilmektedir. Zıt kavramlar çeşitli zeka alanlarını da harekete geçirmekte.

Kullandığımız diğer kitaplar Prof. Dr. Nilüfer Darıca’nın hazırladığı Morpa Kültür Yayınları’na ait Sihirli Sekiz Çoklu Zeka Seti  de

- Matematiği Doğadan Öğreniyorum

- Dinliyorum Eğleniyorum

- Arkadaşlarımla Keşfediyorum

- Gözlemliyorum Anlatıyorum kitaplarından oluşmakta.

Prof. Howard Gardner insan zihninde sekiz zeka alanı olduğunu söyler. Bunlar

1.Sözel- Dilsel  Zeka 2. Mantıksal- Matematik Zeka 3. Görsel- Uzlamsal Zeka 4. Bedensel- Kinestetik Zeka 5. Müziksel- Ritmik Zeka 6. Sosyal Zeka 7. Kişisel-İçsel Zeka’dır.

Bu setin kitaplarının her biri farklı zeka alanlarını kapsyacak şekilde hazırlanmış. Her zeka alanı için farklı kitap hazırlamak yerine yakın zeka alanları bir kitapta ele alınmış. Örneğin Dinliyorum- Eğleniyorum kitabında Müziksel- Ritmik ve Bedensel- Kinestetik Zeka alanalarında yoğunlaşılmış.

Özellikle bu setin kitaplarını kullanırken dikkat edilmesi gereken bir husus var. Bir kitabı  bitirip diğerine geçerek kullanmamalıyız. Yani tek tek sıra ile değil, bir arada kullanılması gerekiyor.

Tübitak Yayınlarının okul öncesi yayınlarından olan  ait Şekiller kitabı da şekilleri öğretmek yanında, şekilleri gruplandırmayı, eşleştirmeyi de öğretiyor.

Çocuğun kalem kullanması sağlanarak el kaslarının gelişimi ve sağlanıyor.

Gözlemlediğim tek eksiği şekilleri doğru yönde çizilebilmesi için yön çizgileri kullanılmamış. Keşke kesik çizgili çalışmalarda ok yardımı ile şeklin çizim yönüde

verilseydi. Bu eksikliğini ben kendim elimle tamamlıyorum.


SİHİRLİ SEKİZ ÇOKLU ZEKA EĞİTİM SETİ  “4  lük DİZİ”
Yazar Prof. Dr. Nilüfer Darıca
Yayınevi: Morpa Kültür Yayınları
Önerdiğim yaş: +3
KAVRAMLAR 2, SAYILAR 2, RENKLER VE ŞEKİLLER 2
Yazar: Fatma Çiğdem Gökçen
Önerdiğim yaş: +3
ŞEKİLLER
Yazar: Karen Bryant- Mole
Çeviri: Barış Bıçakçı
Tübitak yayınları
KİTAPLAR kategorisinde yayınlandı. Leave a Comment »

Yorum Yapın

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

Diğer 371 takipçiye katılın

